Axhtergrond Verli
Mensen onderweg met laptop & tablet
22 januari 2021

Documenten elektronisch aanleveren, of toch op papier?

Heden ten dage maken alsmaar meer kantoren de overstap naar een volledig digitale werkwijze.  Dit houdt onder meer in dat facturen en andere documenten kunnen worden aangeleverd in PDF-bestanden.

Dit heeft kennelijk een aantal voordelen:

  • U hoeft zich niet meer te verplaatsen om de documenten te bezorgen.
  • U heeft automatisch een back-up, hetgeen op zich geen overbodige luxe is.
  • De verwerking van de facturen en documenten kan op geregelde tijdstippen gebeuren, waardoor u gemakkelijker een actuele stand van zaken kunt bekomen.
  • Facturen die u elektronisch ontvangt hoeft u niet meer eerst af te drukken.

Mogelijke nadelen zijn dan weer:

  • U moet alle facturen die u niet elektronisch heeft ontvangen scannen.
  • U moet beschikken over een scanner en een zekere computervaardigheid.
  • Over de ganse lijn kan er wel wat tijd bespaard worden door deze werkwijze, al dient u in een aantal gevallen ook rekening te houden met extra kosten voor het gebruik van de software.

Digitalisering bij elk boekhoudkantoor

Ook bij Verli staan wij niet stil. Door de digitalisering kunnen wij korter op de bal spelen en besparen we ook aan papier (ecologisch). Heb je interesse in onze werkwijze, contacteer ons dan zeker en dan kunnen we bekijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Ook interessant